![]() Recent, am citit un studiu extrem de interesant, publicat de North American Manufacturing, asupra evoluției forței de muncă din Statele Unite și Europa (inclusiv România). Studiul ia în considerare domeniul producției industriale și domeniul ce adresează serviciile din sănătate. Două observații mi-au atras atenția (vezi fig. 1, fig. 2). 1) Toate organizațiile chestionate (8,000 de organizații au făcut parte din studiu) afirmă că au probleme cu forța de muncă – ne referim la operatori și supervizori din prima linie - în sensul lipsei de competențe destinate activităților de lucru în mediul operațional (fig. 1). Un element important care apare este lipsa de pregătire în soluționarea problemelor.
2) Creșterea prea mare a segmentului de angajați – din nou ne referim la operatori și supervizori - aflați în segmentul de vârstă 55 – 64 ani, în detrimentul celor aflați în segmentul 35 – 44 ani (fig. 2). Un alt element adus în discuție de studiu, este și faptul ca majoritatea angajaților experimentați se găsesc în segmentul 55 – 64 ani. Atunci când organizațiile – mai ales cele din sectorul industrial – au fost întrebate despre competențele operatorilor, s-a considerat că este necesar ca operatorii să posede următoarele competențe:
La tabloul zugrăvit până acum, putem adăuga lipsa de apetit a tinerilor pentru domeniul industrial, neîncrederea oamenilor datorată multiplelor reduceri de personal si lipsa școlilor profesionale destinate pregătirii operatorilor / supervizorilor. Care poate fi răspunsul organizațiilor la toate aceste probleme? Revenirea la ceea ce știm de mult timp Ceea ce știm de mult timp, coincide cu ceea ce Deloitte Research observa într-un raport (destinat pieței din România): ”reproiectarea posturilor, îmbunătățirea salarizării, îmbunătățirea condițiilor de muncă și mai mult decât orice, instruirea temeinică pe post a angajaților, sunt cheile succesului in menținerea unei forțe de muncă motivate și capabilă să facă față provocărilor de astăzi. Companiile de succes trebuie să fie capabile să își implice angajații în activitățile de îmbunătățire continuă, dacă doresc să își rezolve problemele rapid și să progreseze.” Interesant este faptul că factorii principali de succes, sunt reprezentați de instruirea pe post a angajaților și de implicarea acestora în îmbunătățirea continuă. Cine sunt cei ce influențează major cei doi factori? Dacă ne referim la categoria de angajați la care facem referire în acest articol și anume la operatori, numai supervizorii pot juca acest rol. Numai că mulți supervizori nu au competențele necesare pentru a se angaja într-o asemenea intervenție. În acest context intervine TWI, un program de pregătire a supervizorilor apărut în timpul celui de-al 2-lea război mondial, cu rezultate extraordinare, demonstrate și atunci și pe parcusul a 70 de ani cât au trecut de atunci. Este greu de spus de ce multe companii au uitat de TWI și de pregatirea supervizorilor. Eu propun mai bine să explorăm pe scurt ce face TWI. TWI – Training Within Industry TWI pornește de la premisa ca un supervizor trebuie să dispună de 2 zone de cunoaștere și 3 abilități:
În versiunea de bază TWI cuprinde 3 module. MODULUL 1 – Job Instruction Training (JIT) JIT îi învață pe supervizori cum să își instruiască rapid angajații în efectuarea corectă, eficientă și în siguranță a sarcinilor. Metoda cere ca în primul rând supervizorul să cunoască ceea ce operatorul deja știe despre efectuarea sarcinilor, după care acesta din urmă să fie instruit profund în:
MODULUL 2 – Job Methods Improvement (JM) JM este un program unic de a instrui supervizorii în modalitatea în care împreună cu operatorii, pot îmbunătății modul în care se efectuează sarcinile. JM ajută echipele aflate în producție sau servicii, să livreze produse / servicii de calitate superioară, în cel mai scurt timp posibil, prin utilizarea la maxim a resurselor existente. MODULUL 3 – Job Relations (JR) JR îi pregătește practic pe supervizori pentru a deveni lideri autentici în cadrul locurilor de muncă, prin formarea abilităților acestora de: a crea relatii pozitive cu angajații, motivare a angajaților, rezolvare corectă a problemelor sau conflictelor ce apar. Am trecut pe scurt în revistă provocările la nivel de personal, la care organizațiile ce furnizeaza servicii și mai ales organizațiile implicate in producție la au de traversat în acest moment. Pentru rezolvarea problemelor, organizațiile o să fie nevoite din ce in ce mai mult să își indrepte atenția spre pregătirea serioasă a supervizorilor, TWI fiind unul din programele esențiale în reușită. Despre TWI puteți găsi mai multe informații prin accesarea: http://en.wikipedia.org/wiki/Training_Within_Industry http://www.trainingwithinindustry.net/ http://www.learningmanager.ro/articole - categoria management Articol publicat in revista Manager Express, nr. 12, dec. 2014 - ian. 2015 Comments are closed.
|
Categorii
All
Arhiva
September 2018
|
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro |