![]() Am cam exagerat cand am folosit in titlu cuvantul "Secrete". De fapt Kanban nu contine niste secrete - dintre cele pe care le citim in romanele politiste sau de aventuri. Sunt mai mult niste lucruri de bun simt, dar cred ca au darul de a deveni uneori secrete, pentru ca pur si simplu nu dorim la un moment dat sa tinem cont de ele. Am sa fiu mai clar si am sa intreb, oarecum retoric: ce vor clientii, de fiecare data? In afara poate de cateva idei inovatoare, pe undeva tot o sa gasim ceva de genul "... vrem sa primim ceea ce am solicitat, de calitate, la cel mai jos pret si cat mai repede". Pentru ca deja notiunile de calitate si de pret incep sa se demodeze, motivele fiind simple: nu poti da clientului decat ceea ce a solicitat si in multe cazuri, este necesar sa scazi preturile, datorita cresterii puterii de negociere a clientilor, incepe sa devina evident ceea ce ramane. Cat mai repede. De multe ori se pune semnul egal intre repede si calitatea nu tocmai buna. Iar acest lucru nu este corect. Kanban ne ofera cateva principii si o metoda clara de a realiza lucrarile rapid, spre satisfactia clientilor. Sa vedem care sunt "secretele" Kanban. Limitarea numarului de lucrari aflate in progres
Primul "secret" este si cel mai cunoscut, dar si cel mai putin luat in considerare. "Secretul" suna cam asa: nu te apuca de prea multe lucrari in acelasi timp. Este demonstrat faptul ca prea multe lucrari incepute si neterminate au o singura consecinta - finalizarea cu intarziere a tuturor lucrarilor. Sedinte decizionale dese si scurte Pentru a obtine performante superioare, este necesar ca membrii echipei sa se intalneasca cat mai des, pentru a identifica problemele si a lua decizii. Cand suntem intrebati insa despre sedinte, in proportie covarsitoare, oamenii vor spune "mai bine nu". In "folclorul angajatilor", sedintele sunt plictisitoare si lipsite de sens. Va asigur ca sedinta Kanban "Daily Standup" de 15 minute zilnic, nu este asa. Se desfasoara in picioare in fata panoului Kanban si are un singur scop. Observarea rapida a problemelor si a oportunitatilor. Rezolvarea, respectiv exploatarea lor, va duce la realizarea lucrarilor mai repede, la nivelul de calitate cerut. In astfel de sedinte nu vom discuta despre "ce s-a intamplat". Vom discuta numai despre "ce este de facut". Vizibilitatea lucrarilor este un ajutor nepretuit in managementul acestora Panoul Kanban ne ofera un ajutor deosebit pentru a identifica dintr-o privire, in ce etapa a fluxului de lucru avem prea multe lucrari sau unde sunt acestea blocate. Cat timp va ia sa va dati seama care sunt problemele pe care le aveti in derularea lucrarilor? Utilizand Kanban, in maxim 15 minute, veti avea o imagine completa nu numai a lucrarilor, si a actiunilor. De multe ori, chiar 5 minute. Managementul fluxului de lucru duce la scaderea semnificativa a timpilor de livrare Ce inseamna favorizarea managementului fluxului de lucru? Intotdeauna vom lua decizii ce care duc la performante mai bune la nivelul intregului flux de lucru, chiar daca la nivel individual, sau la nivelul unor etape din fluxul de lucru, performantele scad. Comments are closed.
|
Categorii
All
Arhiva
September 2018
|
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro |