LearningManager
  • Acasa
    • Despre Eugen
    • Despre Carmen
  • Lean Six Sigma
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Green Belt
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Black Belt
    • Lean Six Sigma Complete Package for Organizations
  • Agile
    • Agile SCRUM
    • Agile KANBAN
  • Calendar Cursuri
  • Articole
  • Contact
  • Acasa
    • Despre Eugen
    • Despre Carmen
  • Lean Six Sigma
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Green Belt
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Black Belt
    • Lean Six Sigma Complete Package for Organizations
  • Agile
    • Agile SCRUM
    • Agile KANBAN
  • Calendar Cursuri
  • Articole
  • Contact
Search

articole

ce este kanban?

14/7/2015

 
Picture
Kanban este o metoda moderna de management, ce incurajeaza schimbarea evolutiva si adaptarea continua si rapida la cerintele mereu in schimbare ale mediului de afaceri. Putem spune despre Kanban ca actioneaza ca un catalizator al adaptabilitatii si flexibilitatii organizatiei.


In mod sigur, Kanban NU ESTE:
  • NUMAI un instrument de management de proiect, SAU,
  • NUMAI un instrument de dezvoltare software.
Este adevarat ca metoda Kanban a fost aplicata cu succes in managementul de proiect si in dezvoltarea software, mai ales atunci cand contextul de dezvoltare prezenta elemente de risc si nesiguranta. Insa, acest lucru nu limiteaza Kanban la managementul de proiect.

Care sunt domeniile de afaceri, unde se aplica cel mai des in acest moment metoda Kanban? Serviciile profesionale au beneficiat cel mai mult de Kanban. Prin servicii profesionale intelegem: servicii de management de proiect, dezvoltare software, servicii financiar-bancare, integrare sisteme, consultanta, instruire, servicii de proiectare, servicii de marketing-vanzari. Deasemenea, aplicarea Kanban a produs efecte pozitive in managementul destinat derularii proiectelor de dezvoltare organizationala (de exemplu implementarea sistemului de management al performantelor) si in managementul eficient al agendelor personale de lucru.

O ultima mentiune merita facuta, relativ la utilizarea Kanban in productie. Original, Kanban a fost dezvoltata si utilizata pentru prima data de Toyota, in productia de automobile. Metoda Kanban aplicata in serviciile profesionale, isi regaseste radacinile in Toyota Kanban, insa difera in multe aspecte, prin dezvoltarile aduse de cel ce este considerat parintele metodei Kanban, David J. Anderson, dezvoltari care au facut posibila utilizarea Kanban si in alte sectoare de activitate. Acest articol se refera la metoda Kanban asa cum este ea aplicata in servicile profesionale. Intr-un articol viitor mi-am propus sa vorbesc despre Kanban aplicat in productie, logistica, supply chain. 

Ce avantaje dovedite apar prin utilizarea Kanban:
  • Predictibilitate in livrarea serviciilor.
  • Transparenta privind fluxul de lucru, transparenta problemelor existente in fluxul de lucru si in decizii.
  • Un mai bun management al riscului.
  • Politici, proceduri si reguli mai bine adaptate realitatilor organizatiei.
  • Agilitate si flexibilitate organizationala, corelata la cererea in volum si varietate a clientilor. 

De ce avem nevoie de Kanban in managementul fluxului de lucru? Sa ne imaginam pentru un moment, un fluviu sau un rau care reprezinta fluxul de lucru intr-o organizatie. Intr-o lume ideala, o barca (metaforic  reprezinta activitatile si cunostintele) navigheaza pe fluviu lin, fara opriri. Cei ce fac acest lucru posibil sunt angajatii companiei, organizatii pe echipe, departamente, divizii etc. In lumea reala insa, fluviul nostru prezinta din cand in cand maluri abrupte, praguri involburate, stanci sub apa, care incetinesc barca noastra si uneori, daca echipa este neatenta, o pot distruge. Elementele ce impiedica parcursul lin al barcii in lumea organizatiilor sunt gandirea de tip "siloz", comunicarea defectuoasa, specializarea, rezistenta la schimbare, pentru a numi numai cateva elemente.

Kanban este un sistem ce ne permite sa intelegem profund situatia prezenta, sa identificam problemele, sa decidem si sa actionam in sensul dezvoltarii superioare a organizatiei. Cateva din componentele Kanban ce fac posibil acest lucru sunt:
  • Vizualizarea fluxului de lucru si a evolutiei activitatilor.
  • Limitarea Activitatilor aflate in Progres. Acestea sunt activitati la care s-a inceput lucrul, dar nu au fost finalizate.
  • Managementul in echipa al fluxului de lucru. 

In Harta Vizuala ce urmeaza, veti gasi principiile si practicile ce guverneaza metoda Kanban care se aplica in serviciile profesionale. Am considerat ca o Harta Vizuala o sa va dea posibilitatea de explorare a conceptelor Kanban, fata de citirea simpla a unui text, ce poate deveni de multe ori obositoare.

Harta Vizuala o puteti vizualiza prin explorare, sau apasand pe butonul "Start Slideshow" aflat in partea de jos a ecranului. Oricum veti hotari sa parcurgeti harta, va rog ca primul pas sa fie explorarea legendei semnelor principale pe care le veti regasi in nodurile hartii.

Pentru a vizualiza Harta Vizuala apasati [aici].
Picture
Daca ideile de mai sus v-au placut, va invit sa faceti un prim pas in cunoasterea profunda a Kanban, prin participarea la cursul Kanban System Design.


Comments are closed.

    Categorii

    All
    Agile
    Articole In Limba Engleza
    Harti Mentale
    Infografic
    Kanban
    Lean Six Sigma
    Management
    Spatii Vizuale De Lucru

    Arhiva

    September 2018
    August 2018
    July 2018
    May 2018
    April 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    August 2016
    July 2016
    February 2016
    January 2016
    October 2015
    September 2015
    July 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014

    RSS Feed

Eugen Dragomir - AKT, CSM, MBA
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
​
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744
 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro

LearningManager | Politica de Confidentialitate | Termeni si Conditii
Carmen Dragomir - TLI
  • Acasa
    • Despre Eugen
    • Despre Carmen
  • Lean Six Sigma
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Green Belt
    • Lean Six Sigma IASSC Certified Black Belt
    • Lean Six Sigma Complete Package for Organizations
  • Agile
    • Agile SCRUM
    • Agile KANBAN
  • Calendar Cursuri
  • Articole
  • Contact