![]() Kanban este o metoda moderna de management, ce incurajeaza schimbarea evolutiva si adaptarea continua si rapida la cerintele mereu in schimbare ale mediului de afaceri. Putem spune despre Kanban ca actioneaza ca un catalizator al adaptabilitatii si flexibilitatii organizatiei. In mod sigur, Kanban NU ESTE:
Care sunt domeniile de afaceri, unde se aplica cel mai des in acest moment metoda Kanban? Serviciile profesionale au beneficiat cel mai mult de Kanban. Prin servicii profesionale intelegem: servicii de management de proiect, dezvoltare software, servicii financiar-bancare, integrare sisteme, consultanta, instruire, servicii de proiectare, servicii de marketing-vanzari. Deasemenea, aplicarea Kanban a produs efecte pozitive in managementul destinat derularii proiectelor de dezvoltare organizationala (de exemplu implementarea sistemului de management al performantelor) si in managementul eficient al agendelor personale de lucru. O ultima mentiune merita facuta, relativ la utilizarea Kanban in productie. Original, Kanban a fost dezvoltata si utilizata pentru prima data de Toyota, in productia de automobile. Metoda Kanban aplicata in serviciile profesionale, isi regaseste radacinile in Toyota Kanban, insa difera in multe aspecte, prin dezvoltarile aduse de cel ce este considerat parintele metodei Kanban, David J. Anderson, dezvoltari care au facut posibila utilizarea Kanban si in alte sectoare de activitate. Acest articol se refera la metoda Kanban asa cum este ea aplicata in servicile profesionale. Intr-un articol viitor mi-am propus sa vorbesc despre Kanban aplicat in productie, logistica, supply chain. Ce avantaje dovedite apar prin utilizarea Kanban:
De ce avem nevoie de Kanban in managementul fluxului de lucru? Sa ne imaginam pentru un moment, un fluviu sau un rau care reprezinta fluxul de lucru intr-o organizatie. Intr-o lume ideala, o barca (metaforic reprezinta activitatile si cunostintele) navigheaza pe fluviu lin, fara opriri. Cei ce fac acest lucru posibil sunt angajatii companiei, organizatii pe echipe, departamente, divizii etc. In lumea reala insa, fluviul nostru prezinta din cand in cand maluri abrupte, praguri involburate, stanci sub apa, care incetinesc barca noastra si uneori, daca echipa este neatenta, o pot distruge. Elementele ce impiedica parcursul lin al barcii in lumea organizatiilor sunt gandirea de tip "siloz", comunicarea defectuoasa, specializarea, rezistenta la schimbare, pentru a numi numai cateva elemente. Kanban este un sistem ce ne permite sa intelegem profund situatia prezenta, sa identificam problemele, sa decidem si sa actionam in sensul dezvoltarii superioare a organizatiei. Cateva din componentele Kanban ce fac posibil acest lucru sunt:
In Harta Vizuala ce urmeaza, veti gasi principiile si practicile ce guverneaza metoda Kanban care se aplica in serviciile profesionale. Am considerat ca o Harta Vizuala o sa va dea posibilitatea de explorare a conceptelor Kanban, fata de citirea simpla a unui text, ce poate deveni de multe ori obositoare. Harta Vizuala o puteti vizualiza prin explorare, sau apasand pe butonul "Start Slideshow" aflat in partea de jos a ecranului. Oricum veti hotari sa parcurgeti harta, va rog ca primul pas sa fie explorarea legendei semnelor principale pe care le veti regasi in nodurile hartii. Pentru a vizualiza Harta Vizuala apasati [aici]. ![]() Daca ideile de mai sus v-au placut, va invit sa faceti un prim pas in cunoasterea profunda a Kanban, prin participarea la cursul Kanban System Design. Comments are closed.
|
Categorii
All
Arhiva
September 2018
|
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro |