![]() Este evident ca, orice schimbare va intampina rezistenta, intr-o organizatie. Inclusiv dorinta de a introduce principiile si metodele Agile. Motivele sunt multiple si de multe ori nu se vorbeste deschis despre ele. Printre cele mai importante bariere in calea schimbarii sunt: frica de ceva nou si de o posibila dificultate de adaptare, necesitatea utilizarii de noi competente (poate fara o instruire adecvata), curba de invatare, noi roluri si proceduri. Acest motive exista, chiar daca ele sunt mai mult sau mai putin obiective. In plus, exista inca ceva in cadrul unei schimbari, care ar trebui sa ne faca sa ne gandim serios daca sa incepem una. Metoda obisnuita de schimbare eu o numesc Schimbare A - B, schimbare care vine la pachet cu cateva provocari imense. ![]() Am cam exagerat cand am folosit in titlu cuvantul "Secrete". De fapt Kanban nu contine niste secrete - dintre cele pe care le citim in romanele politiste sau de aventuri. Sunt mai mult niste lucruri de bun simt, dar cred ca au darul de a deveni uneori secrete, pentru ca pur si simplu nu dorim la un moment dat sa tinem cont de ele. Am sa fiu mai clar si am sa intreb, oarecum retoric: ce vor clientii, de fiecare data? In afara poate de cateva idei inovatoare, pe undeva tot o sa gasim ceva de genul "... vrem sa primim ceea ce am solicitat, de calitate, la cel mai jos pret si cat mai repede". Pentru ca deja notiunile de calitate si de pret incep sa se demodeze, motivele fiind simple: nu poti da clientului decat ceea ce a solicitat si in multe cazuri, este necesar sa scazi preturile, datorita cresterii puterii de negociere a clientilor, incepe sa devina evident ceea ce ramane. Cat mai repede. De multe ori se pune semnul egal intre repede si calitatea nu tocmai buna. Iar acest lucru nu este corect. Kanban ne ofera cateva principii si o metoda clara de a realiza lucrarile rapid, spre satisfactia clientilor. Sa vedem care sunt "secretele" Kanban. |
Categorii
All
Arhiva
September 2018
|
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro |