Termenul de “executie” defineste pe scurt abilitatea de a ajunge la ceea ce s-a propus, fie de o strategie, fie de un proiect de dezvoltare. In majoritatea cazurilor, managerii raporteaza ca problemele cele mai mari cu care se confrunta, nu se afla in directiile strategice sau in proiectele elaborate. Cele mai mari probleme le intampina in executia a ceea ce s-a propus. De ce aceasta stare de fapt? Mai inainte insa doresc sa va intreb daca v-ati confruntat cu urmatoarea situatie. “Ai fost pus la conducerea unei intiative importante, te simti motivat si crezi ca in mod natural, datorita importantei initiativei, cei care trebuie sa lucreze cu tine sunt la fel de motivati. Ai prima sedinta si observi la colaboratori acea privire pierduta, ca si cum nu ar intelege importanta sarcinii, sau cat de utila este. Te gandesti ca nu au inteles bine ce este de facut si mai explici inca o data, mai concis, mai clar. Nimic in continuare.” Realitatea este ca oamenii sunt preocupati de problemele urgente de zi cu zi. Sunt preocupati de ce se intampla astazi, decat de ce se va intampla maine. Ceea ce fac astazi, este ceea ce se numeste rutina zilnica, aceasta activitate fiind cea care tine organizatia in viata, o face sa functioneze. Spre exemplu un manager de vanzari este preocupat de creantele lasate de oamenii lui in piata, un manager de productie are probleme urgente cu un echipament si asa mai departe, exemple pot fi gasite la fiecare pas, le stim din propria experienta. Rutina zilnica, atat de necesara, ii impiedica pe oamenii sa se concentreze pe dezvoltare. Le este greu sa impace dezvoltarea cu rutina zilnica.
In toate cazurile, cand este vorba de dezvoltare, avem de realizat ceva ce nu s-a mai facut, ceva ce necesita din partea angajatilor un comportament diferit. Sa recunoastem ca, a face foarte bine ceea ce este cerut de rutina zilnica in paralel cu ceva nou, este dificil. In cele mai multe cazuri, datorita lipsei unor metode clare de gestionare a activitatilor zilnice, cat si datorita lipsei unei metode de executie a unei strategii sau a unui proiect de dezvoltare.Cand vorbim de un comportament diferit, nu ne referim la proiecte care in principiu sunt usor de realizat daca ai resursele necesare. De exemplu achizitia unei linii de productie si instalarea ei. In general un asemenea proiect nu necesita ceva ce nu s-a mai facut. Insa o decizie strategica de imbunatatire a relatiilor cu clientii, va presupune ca angajatii implicati sa faca ceva cu care nu sunt obisnuiti in activitatea zilnica. Nu este usor sa imbine activitati noi, cu ceea ce au de facut in fiecare zi. In timp, si aceste noi activitati vor intra in rutina zilnica. In concluzia acestui articol, dusmanul executiei strategiei sau proiectelor de dezvoltare este chiar rutina zilnica a oamenilor. Daca doriti sa cititi despre cum puteti executa initiativele strategice sau de dezvoltare si sa le gestionati in paralel cu rutina zilnica, cititi in continuare articolul “Cele 4 instrumente ale executiei (1/2)”.
0 Comments
Leave a Reply. |
Categorii
All
Arhiva
September 2018
|
Contacteaza-l pe Eugen: +40 744 596 212 / eugen.dragomir@learningmanager.ro
Contacteaz-o pe Carmen: +40 744 535 704 / carmen.dragomir@learningmanager.ro |