Intelegerea si retinerea pe termen lung a principiilor si valorilor Agile. Intelegerea a ce inseamna un mediu de lucru Agile si a modului cum este necesar sa ne comportam la nivel individual intr-un astfel de mediu (Agile Mindset). Intelegerea cadrului Scrum Intelegerea modului cum Scrum implementeaza principiile si valorile Agile. Intelegerea structurii si rolului artefactelor: Product Backlog, Sprint Backlog, Sprint Board, Burndown Chart, Burnup Chart, Definition of Done. Intelegerea rolurilor din Scrum: Echipa, Scrum Master, Product Owner. Intelegerea rolului si a modului de desfasurare a sedintelor: Backlog Refinement / Grooming, Sprint Planning, Daily Scrum, Sprint Review, Sprint Retrospective, Release Planning. Intelegerea notiunii de livrare rapida si incrementala. Cunoasterea celor 3 metode de estimare a duratelor. Cunoasterea atributelor unui User Story Cunoasterea modului de management a cerintelor prin User Story si Jobs To Be Done. Cunoasterea modului in care se face Managementul Sprint Execution. Cunoasterea notiunii si a consecintelor Technical Debt. Cunoasterea rolului pe care il joaca Team Leaderi si Managerii in cadrul Scrum.
Nota: La finalul cursului garantam ca participantii vor putea participa cu succes la examenul de PSM I (Professional Scrum Master) de la scrum.org.
curs - agile scrum cine poate participa?
Cursul nu necesita cunostinte prealabile. Desi oricine participa la un curs Scrum obtine beneficii, cel putin prin prisma intelegerii conceptelor Agile, participantii ce pot beneficia cel mai mult din parcurgerea acestui curs fac parte din urmatoarele categorii: dezvoltatori, personal IT ops, manageri de proiect, manageri de produs, team leaderi.
curs - agile scrum tematica si mod de abordare
Trainingul se desfasoara pe baza metodologiei cadru elaborate de American Society for Training & Development, fiecare sectiune din curs fiind tratata in 4 pasi:
1.Conexiuni: realizarea legaturii intre ceea ce participantii au explorat sau cunosc deja si conceptele noi ce vor fi introduce.
2.Prezentari trainer (in scurte sesiuni nu mai mari de 10 minute) a conceptelor din sectiune, urmate de dezbateri.
3.Aplicare practica a conceptelor cu ajutorul unei simulari.
4.Concluzii privind intelegerea si aplicarea conceptelor dupa finalizarea cursului.
Sectiuni curs:
Agile Manifesto Cum trateaza Agile empiric proiectele si activitatea IT, matricea Stacey. Valori, Principii si Comportamente Agile. Cadrul Scrum. Product Backlog. Backlog Grooming / Backlog Refinement (crearea Backlogului pentru simularea din curs numita INSULA). Cum estimam (cele 3 metode de estimare). Release Planning. Echipa in Scrum. Echipe Scrum distribuite Roluri in Scrum: Echipa, Scrum Master, Product Owner. Roluri in Scrum pentru: Leader de echipa, Leaderi tehnici, Manageri, Manageri de proiect. Sprint Planning I runda 1: Ce, Cine, Cat, Cand (simulare INSULA). Sprint Planning II runda 1: Cum (simulare INSULA). Sprint Execution & Daily Scrum runda 1 (simulare INSULA). Definition of Done. Sprint Review runda 1 (simulare INSULA). Sprint Retrospective runda 1 (simulare INSULA). Rundele 2 – 5 simulare INSULA. Sectiune finala de Intrebari si Raspunsuri. Cum vom aplica ce am invatat in practica dupa finalizarea cursului.
curs - agile scrum materiale
Caiet de lucru participant
Slide-uri prezentari trainer, in format PDF.
Materiale ce sumarizeaza Agile & Scrum in format PDF.
coaching - agile & scrum
Coaching-ul este o sectiune a programului ce poate fi accesata numai de catre organizatii. Derularea activitatilor de coaching se va efectua la sediul clientului si include participarea directa a coach-ului la sedintele Agile – Scum.
Posibile obiective ale activitatii de coaching (dintre cele cerute in mod uzual de organizatii): Formarea Scrum Masteri in practica, masurabila prin contributia la realizarea proiectelor. Obtinerea celei mai bune performante pentru echipe masurata prin “Velocity”. In “Velocity” nu se vor lua in considerare efortul depus pentru Bug-uri / Defecte, acestea fiind considerate o risipa ce nu face decat sa micsoreze “Velocity”, pentru ca exista mai putin timp alocat pentru noi user stories / features. Formarea Mindset Agile masurabila prin modalitatea in care oamenii aduc la cunostinta problemele, ofera solutii si utilizeaza artefactele Scrum. Obtinerea si aplicarea a minim 2 imbunatatiri a modului de lucru la fiecare 2 sprint-uri, pentru fiecare echipa. Desfasurarea la timp, prin respectarea timpului alocat sedintelor, fara sacrificarea calitatii obiectivelor sedintelor. Indeplinirea in cursul unui Sprint a cel putin 90% din ce s-a propus in Sprint Planning.
DORESTI SA DISCUTAM DESPRE EVENTUALA DERULARE A cursului in regim privat, IN ORGANIZATIA TA?